اجتماعی

سریال لیسانسه ها2

سریال لیسانسه ها2

دیشب لیسانسه های۲ رو تو کانال ۳ میدیدیم. دو ماه طولانی محرم و صفر جرئت روشن کردن تلویزیون خودمان را نداشتیم آخه تو این دو ماه مسئولین تلویزیون فک میکنن دنیا به آخر رسیده و جز عزاداری و گریه حق پخش هیچ برنامه ای رو ندارن. براشون هم مهم نیست که انبوه جمعیت 80 میلیونی کشور را باید جذب کنن و این جمعیت کودک و نوجوان و میانسال و مسن با ذائقه های متفاوت و ادیان و مذاهب مختلف را نباید با یک نوع برنامه راه برد. حالا خوبست که رقبای قدرتمندشان در ماهواره انواع برنامه ها را ارائه میدهند و کمی اندیشه ایجاب میکند برای جلوگیری از هل دادن مردم خوب کشورمان به آن سو باید یک مجموعه برنامه برای افراد متفاوت داشته باشند. دیگه ما ملت افراط و تفریطیم. اگه یک کانالو به عزاداری و تبیین جوانب حرکت امام حسین اختصاص دهیم کافی نیست؟ میترسیم مبادا مردم سرگرم   بقیه کانالها بشن؟ پس اگه 50 تا کانال تلویزیونی داریم همه رو با یک جور برنامه پر میکنیم طوری که مبادا لبخندی در این ماههای عزیز بر روی لب بینندگانمان بیاید!! بگذریم… سریال طنز لیسانسه های ۲ نوعی آشتی با لبخند و زندگی است. در قسمت پنجم سریال با کمال تعجب دیدیم که بازیگران در سکانسی که بخاطر جشن موفقیتی که کسب کرده بودند به استخر رفتند و عجیب اینکه با کت شلوارو لباس بیرون در آب شیرجه زدند و تازه نشان دادند که بقیه مردم هم با لباس در جکوزی حضور دارند!!! 

به کجا داریم میریم.؟ این صیانت از اعتقادات مردم است؟ اینها برای صدمه نزدن به حریم خانواده است؟ اینها حفظ اعتقادات مردم و اسلام است. تا کی با این افراطیگریها مردم را در انتخاب خوب از بد دچار شک میکنیم. تا کی این روند ادامه پیدا میکند و قرار است به کجا برسد؟ فیلمهایی که زن ، با مانتو روسری روی تخت کنار شوهرش خوابیده؟ برای خداحافظی بجای روبوسی با پسرش و شوهرش و بعد رفتنشون خودشو به دیوار میکوبه؟ برای سلام علیک با پسرش که بعد سالها از خارج برگشته از دور فقط سر تکون میده یا یکی از همراهای خانمشو بغل میکنه و گریه میکنه؟ اعضای خانواده با روسری و مقنعه تو خونشون دارن شام میخورن؟ شب عروسی زن میره رو تخت میخوابه شوهرش با لباس دامادی رو مبل؟ آیا تداعی نکردیم که دینمان ظرفیت نمایش یک فیلم سالم خانوادگی نداره؟ 

آیا به مذهبمون صدمه وارد نمیکنیم. آیا صدمه ای که اینگونه به همه مقدسات میزنیم بیشتر از این نیست که دو هنرپیشه ای که نقش خواهر و برادر را بازی میکنند واقعیتر جلوه کنند؟ آیا نشان تمیدهید که اسلام در مقابل هنر سینما کم آورده. اصلا چی رو داریم پنهان میکنیم؟ فرزندانمان که از کودکی دسترسی به اینترنت دارند و قدرت سرچ بالاتری هم از من وشما دارند پس میتوانند همه واقعیتها رو بدون نیاز به اطلاعاتی که ما در اختیارشون میذاریم ببینند. اینهمه سخت گیری و بسته بندی با چه هدفی دنبال میشود. داریم از قافله بشریت جا میمانیم و به آن افتخار هم میکنیم. همه اشتباهاتی که کلیسا در قرن 16 کرد را ما هم داریم در قرن 21میکنیم تازه خیلی بدتر. جوانان ما صب تا شب دارن موزیک گوش میکنن ما هنوز از نشان دادن آلات موسیقی در سیما عذر داریم. در دنیا در سنین ابتدایی واقعیتهای زندگی رو با معلم و فیلم آموزش میدن ما اونو تهاجم فرهنگی مینامیم. سالانه دهها هزار فیلم سینمایی و علمی و مستند داره تولید میشه و جوانان ما همزمان با دنیا دارن اونا رو دانلود میکنن و پی میگیرن بعد ما جرات نداریم دو بازیگر مردو تو استخر نشون بدیم. بیایید روشهای اجراییمان و نحوه برخورد با مسایل را مهندسی مجدد کنیم. آن چیزی را که بعنوان روش درست باور کرده ایم ،خودمان را دارد از صف خارج میکند. اینگونه میخواهیم دنیا را تشویق کنیم که مثل ما زندگی کند. با اینهمه احتیاط ، داعیه رهبری جهان را داریم. پس کو آن جسارتهای امام خمینی که موارد زیادی را که در زمان خودش حرام قطعی محسوب میشد، مباه اعلام کرد. مگر فراموش کرده ایم، شطرنج ، ورق، تخته نرد، ماهی اوزون برون و غیره. چرا گروهی برای بیمه کردن موقعیت شغلیشان احتیاطهای افراطی میکنند به قیمتی که کار اینقدر خنده دار میشود و کسی نیست که حدومرز این افراد را تعیین کند. 

جرم اینها از خلاف بسیاری از خلافکاران بیشتر است، چون با دفاع بد از اسلام و نظام دارند بزرگترین ضربه ها را به آن میزنند. بیاییم با مهندسی مجدد ، جامعه بهتر و بازتری را رقم بزنیم. این مذهب نیست که دست مارا بسته، احتمالا فهم خودمان است.

سعدی نام آذر 96

SADINAM.COM         آدرس سایت

در باره ی نویسنده

مدیر

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *