اجتماعی

#دختر خیابان انقلاب

#دختر خیابان انقلاب

دختر خیابان انقلاب

تقدیم به ویدا موحد

دختر خیابان انقلاب، هرزه نیست، هرجایی نیست، فاحشه نیست، معتاد هم نیست، فقط خسته است. خسته از نماد نمایشات مبارزه با غرب، مبارزه با مسیحیت، مبارزه با صهیونیزم، خسته از نمایش اجباری “مردم ما معتقدند”، خسته از اینهمه یکدستی و بی تنوعی. خسته از چوب مذهبو خوردن، خسته از نصف انسان بودن، خسته از محبوس بودن در نگاهی که اعراب 1400 سال پیش به دختران داشتند، موجود ناقص ، بی عقل، غیرقابل اطمینان، آبروبربادده، مایه سرشکستگی.

خسته از بیعدالتی، خسته از تبعیض، خسته از فرار دائمی از چشم مردان که نکند با دیدن به هوس بیافتند، خسته از زندانی بودن در اتاقها و خانه ها و پشت چادرها و تحمل حجاب اجباری ،خسته از نصفه بودن. در ارث نصف برادر کوچکتر از خودش هست و در موقع گواهی و شهادت دادن، بزور دونفرشان، یکی حساب میشوند. اگر در جامعه بعضی از بارها را از دوشش برداشتند، نه برای اینکه احترامی برایش قائلند، نه ، آدم حسابش نکردند مواردی مثل سربازی اجباری

دختر خیابان انقلاب، نگران نباش، دنیا به نفع تو در حال تغییر است، پرچم خودساخته ات را به آرامی تکان بده و همین آرامشت ، دنیا را به آتش خواهد کشید، یادت باشد در یکصد سال گذشته خیلی جایگاهت تغییر کرده است، همین رهبران مذهبی در سال 42 از شاه گله کردند که چرا در انتخابات انجمنهای ایالتی و ولایتی به زنان حق رای داده، و امروز برای نشستن بر کرسیهای ریاست جمهوری و مجلس و افزایش تعداد آرایشان، این حق تو را قبول کرده اند. همینها که به اجبار زمان، درس خواندن و دانشگاه رفتن تو را قبول کردند، همینها که یواش یواش بسیاری از رشته های دانشگاهی را برای دختران مجاز کردند، همینها که تحت فشار جهانی و خجالت از آنهمه مجاهدتهای تو برای حکومت خودشان ، به آرامی لاکپشتها، فعالیت مسابقات زنان را دارند آزاد میکنند، به آرامی پرچمت را تکان بده تا آخرین قطرات شرم ناشی از غیرت و حماقت و خجالت مردانه بریزد و اجازه ورزش آزادانه دوچرخه سواری و موتورسواری و فوتبال و والیبال و شنای تو صادر شود و آنهم نه در پستوی تاریکی که کسی نمیبیند، نه تو چیزی برای سرافکندگی نداری، در جلو چشم پدران و مادران و همه آنان که قلبشان از پیروزیت شاد میشود.پرچمت را تکان بده تا شاید شرم حضورت در ورزشگاهها بریزد.

اگر اعراب سعودی بالاخره در قرن بیست و یک سرعقل آمدند و مجوز رانندگی زنان و خوانندگی و کنسرت زنان را صادر کردند، مردان ما که خود را از آنان هوشمندتر میدانند.

دختر خیابان انقلاب، پرچمت را به آرامی تکان بده، جامعه تشنه موسیقی صدایت و هنرنماییت در کنسرتهاست، جامعه دیگر نمیتواند تحمل کند که در فیلمها برای خداحافظی با شوهرت و پدرت و پسرت ، صبر میکنی تا بروند و بعد خود را به دیوار میکوبی! و یا در هنگام استقبال پسرت که پس از سالها از خارج آمده، با زن همسایه روبوسی میکنی و حق نداری واقعیتهای به این سادگی زندگی را در فیلم بنمایش بگذاری!

دختر خیابان انقلاب، پرچمت را تکان بده، بزودی بعنوان یک انسان از حق ارث برابر با برادرانت و امکان ادای شهادت مساوی با مردان برخوردار خواهی شد.

دختر خیابان انقلاب، پرچمت را در اهتزاز نگه دار، تا آنان که بهشت را زیر پای مادران میدانند، دیگر شعار “یا روسری یا توسری” را تکرار نکنند.

دختر خیابان انقلاب، پرچمت را تکان بده تا شاید قوانین دوران برده داری، تازیانه و شلاق از قوانین قرن بیست و یکم ما پاک شود. شرب خمر 74 ضربه شلاق، زنا 100 ضربه شلاق، توهین به کارمند دولت  74ضربه شلاق، نگاه به ناموس مردم   74ضربه شلاق،سرقت 74 ضربه شلاق، دشنام 74 ضربه شلاق.

دختر خیابان انقلاب، پرچمت را تکان بده، اختلافات داوری و قوانین مرد سالار حذف شود، و خیانت شوهرت به تو شرعی محسوب نگردد و خیانت تو مستوجب مرگ و سنگسار و وحشیانه ترین نگاهها.

دختر خیابان انقلاب، پرچمت را در اهتزاز نگه دار، حرکت پرچمت مبارزه با مردان نیست، مبارزه با حماقت و جهالت، سنت گرایی و برگشت به عهد برده داری است، قوانین و نگاهی که مردانمان هم چوب آن را خورده و میخورند.

سعدی نام
بهمن 96

SADINAM.COM   آدرس سایت

 

در باره ی نویسنده

مدیر

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *